NEDİM ŞENER : 6 bin itirafçı olan ‘ankesör’ de facia mı ???
Cumhurbaşkanlığı Yüksek İstişare Kurulu üyesi Bülent
Arınç’ın “KHK bir faciadır” sözü ve damadı Ekrem Yeter’in ‘FETÖ üyeliği’
nedeniyle yargılandığı davada hakkında verilen beraat kararı büyük tartışma
yarattı.
Yeter’in, FETÖ üst düzey yöneticileri ile 766 kez
telefonla görüşmesi, Bank Asya’daki 310 TL bulunan hesabına para yatırıp, FETÖ
elebaşı Gülen’in talimatı sonrası bakiyeyi 41 bin 230 TL’ye yükseltmesi,
FETÖ’nün kuruluşu USAF’da yöneticilik yapmasına rağmen beraat ettirilmesi tartışmayı
alevlendirdi. Mahkemenin gerekçeli kararının hazırlanmasından sonra Ankara
Cumhuriyet Başsavcılığı, kararın mahkumiyet mütalaasına aykırı olduğu
gerekçesiyle istinaf mahkemesine itirazda bulundu. Şimdi dava yeniden
görülecek.
Ancak Yeter’in beraat kararının gerekçesinde birçok
hatanın yanında FETÖ yapılanması hakkında yanlış bir ifade yer alıyor: “FETÖ
terör örgütünün başlangıçta bir ahlak ve eğitim hareketi olarak ortaya
çıkması…” Yanlış, çünkü FETÖ kendisine cemaat dediği dönemde bile üyelerine kod
adı veren, toplantılarını gizli yapan, TSK, MİT, Emniyet ve bürokrasideki
üyelerini “imam” adı verilen gizli elemanlar aracılığıyla yönlendiren bir
istihbarat ve operasyon örgütüydü.
Yanlış tanım
Bırakın “ahlak ve eğitim hareketi” olmasını FETÖ, dini
anlamda bir tarikat ya da cemaat bile sayılmaz. Çünkü üyelerine açıkta abdest
almayı, namaz kılmayı yasaklamış, eşlerinin başlarını açıp, şaşırtma amacıyla
kapılarının önüne alkol şişeleri koyma talimatları vermiş, başta ABD olmak
üzere yabancı istihbarat örgütlerine Türkiye’nin milli sırlarını satmış bir
örgüttür.
Tüm bu bilgileri, TSK’daki üyeleri ve ‘mahrem
imamların’ itiraflarından öğreniyoruz. Sayıları hiç de az değil. Ankesörlü hat
adı verilen haberleşme yöntemiyle bugüne kadar 14 bin 433 FETÖ elemanı gözaltına
alındı. Ekim ayı itibarıyla bunların 6 bin 26’sı FETÖ ile ilgili itiraflarda
bulundu. Yani gözaltına alınanların yüzde 42’si itirafçı oldu.
Ama ne hikmetse FETÖ’cülerin, örgütün en önemli
haberleşme sistemi diye itiraf ettiği ‘ankesörlü hat’ konusunda yüksek yargı
bir türlü karar veremiyor.
Bu arada FETÖ’cüler tıpkı ByLock, tıpkı KHK’da olduğu
gibi ankesörlü hat ile haberleşmenin suç olmadığına dair kampanya yapıyor.
Kimbilir, belki de FETÖ mensuplarının kabul ettiği bu yöntem hakkında bir başka
siyasetçi de “ankesörlü hat soruşturmaları faciadır” diyerek buna sözcülük
yapacaktır.
